Πέμπτη

Προαναγγέλλουν αναγνώριση από Αφρική και Λατινική Αμερική


ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ σχέδιο της κυβέρνησης του Νίκολα Γκρούεφσκι με προσφυγή στην ετήσια Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, από την οποία θα ζητήσει την αναγνώριση της ΠΓΔΜ με το συνταγματικό της όνομα ως «Μακεδονία», έχοντας εξασφαλισμένες τις απαραίτητες 128 ψήφους, αποκαλύπτει ο σκοπιανός Τύπος.
Μετά την πρόσφατη αναγνώριση της ΠΓΔΜ με το συνταγματικό της όνομα από το πριγκιπάτο της Ανδόρας, άλλες τέσσερις χώρες από την Αφρική και τη Νότια Αμερική είναι έτοιμες να κάνουν το ίδιο. Οι κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι κάτι τέτοιο θα επιχειρηθεί μόνο αν οι συνομιλίες για το όνομα δεν καταλήξουν σύντομα σε αποτέλεσμα, υποστηρίζοντας ότι ένας τέτοιος σχεδιασμός μπορεί να τεθεί τότε σε εφαρμογή.
Να σημειωθεί πάντως ότι κάθε χρόνο και πριν από τη γενική συνέλευση του ΟΗΕ του Σεπτεμβρίου, τα Σκόπια επαναφέρουν παρόμοια σενάρια για προσφυγή στον ΟΗΕ, και τα ΜΜΕ φιλοξενούν σχετικές δηλώσεις πολιτικών, νομικών και διπλωματών φέρνοντας στην επικαιρότητα το θέμα. Αυτή τη φορά δημοσιεύονται δηλώσεις του Σέρβου καθηγητή Διεθνούς Δικαίου Ιγκόρ Γιάνεβ, που συμμετείχε και στην ομάδα των νομικών οι οποίοι συνέταξαν την προσφυγή της Σερβίας στο δικαστήριο της Χάγης αναφορικά με την αναγνώριση του Κοσόβου.
Αυτός φέρεται να έχει δηλώσει ότι το ψήφισμα του ΟΗΕ, που έκανε αποδεκτή την προσωρινή ονομασία ΠΓΔΜ (FΥRΟΜ), είναι παράνομο και ότι το δικαστήριο της Χάγης σε περίπτωση προσφυγής για το θέμα του ονόματος θα γνωμοδοτήσει υπέρ των Σκοπίων, ενώ η γενική συνέλευση του ΟΗΕ με τη βοήθεια των αδεσμεύτων θα εκδώσει νέο ψήφισμα κάνοντας δεκτή τη χώρα στον Οργανισμό ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας».
Ο πρώην πρόεδρος της χώρας και σήμερα αρχηγός της Σοσιαλδημοκρατικής Ενωσης Μπράνκο Τσερβενκόφσκι, που δεν προκρίνει κάτι τέτοιο, λέει ότι η παραπάνω διαδικασία με την προσφυγή στη Χάγη θα είναι χρονοβόρα, ενώ αντίθετα σήμερα πολιτική αναγκαιότητα είναι η όσο το δυνατόν συντομότερη ένταξη της χώρας στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε.


http://kostasxan.blogspot.com/2009/08/blog-post_5375.html


****************************************
*****





Η σημασία της λέξης «ντόπιος» σύμφωνα με...


Το θέμα της ονομασίας της ομάδας έχει ξεχωριστή σημασία, αφού είναι σύμφυτο με την ύπαρξη της ξεχωριστής ταυτότητας. Επιπλέον, οι συγκεκριμένες επιλογές και οι συζητήσεις γύρω από το θέμα του ονόματος αναδεικνύουν την πολυμορφία, το δυναμικό χαρακτήρα και τη μη παγιωμένη μορφή της αναζητούμενης ταυτότητας και επιπλέον συσχετίζονται αναπόφευκτα με το γνωστό διπλωματικό πρόβλημα ονομασίας της Π.Γ.Δ. Μακεδονίας. Παρουσίαση των θέσεων της Κίνησης (των Σλαβομακεδόνων) σχετικά με το θέμα αυτό έχουμε στο τεύχος 7 της Ζόρα (Απρίλιος 1995), όπου διευκρινίζεται πως:

"'Το Ουράνιο Τόξο' αποτελεί την οργανωμένη πολιτική έκφραση των κατά το έθνος Μακεδόνων στην Ελλάδα".

Το θέμα επανέρχεται και στο επόμενο τεύχος, όπου, ενόψει της Πρώτης Οργανωτικής Συνδιάσκεψης του "Ουράνιου Τόξου"," διευκρινίζεται πως ο όρος "εθνικά Μακεδόνες ή εθνική μακεδονική κοινότητα", που σήμερα χρησιμοποιούν οι ίδιοι, αποτελεί συνέχεια του όρου "ντόπιοι", που χρησιμοποιήθηκε κατά την πρώτη φάση της ένταξης τους στο ελληνικό κράτος. Για τον όρο "ντόπιοι" παρατηρούν πως αφορούσε τους "εθνικά Μακεδόνες", την πλειοψηφία δηλαδή των κατοίκων της Μακεδονίας την εποχή της "ενσωμάτωσης" αυτής στο ελληνικό κράτος:

'Ντόπιοι είναι οι παλαιοί κάτοικοι της Μακεδονίας, σε α¬ντιδιαστολή προς τους πρόσφυγες και τους παλαιοελλαδίτες κρατικούς υπαλλήλους. Όχι όμως όλοι οι γηγενείς κάτοικοι της Μακεδονίας, αλλά εκείνοι μόνο που δεν ήθελαν να αυτοπροσδιοριστούν εθνικά ως Έλληνες ή Βλάχοι (ή εθνοθρησκευτικά ως Εβραίοι).

Σημεωτέον τον ίδιο ορισμό για τον όρο "ντόπιοι" δίνει και η εφημερίδα Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία μέσω του «Ιού» σε άρθρο με την ονομασία «Η εξωτερική πολιτική και οι ντόπιοι. Εμπάργκο στη Φλώρινα»[ Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Ένθετο περιοδικό Έψιλον, 28 Ιανουαρίου 1996, 40].

Πηγή: Άγγελος Χοτζίδης , «Ταυτότητες στην Μακεδονία», σελ 149-150


Και πάμε να δούμε την ερμηνεία της λέξης «ντόπιος» σύμφωνα με την επιστήμη της γλωσσολογίας και όχι με αυθαίρετες αναλύσεις όπως είδαμε στη γραφίδα του Ουράνιου Τόξου.

Το λεξικό του Δημητράκου (σελ 4937) δίδει σαν ερμηνεία ότι είναι « ο εντόπιος, αντίθετος του ξένου» και στο λήμμα εντόπιος(σελ 2590) αναφέρει : «3) το αρσενικό εντόπιος ως ουσιαστικό ο αυτόχθων, ο ιθαγενής, ο γηγενής, ο ντόπιος».

Το λεξικό του Τριανταφυλλίδη (http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%9D%CF%84%CF%8C%CF%80%CE%B9%CE%BF%CF%82&dq=)αναφέρει ότι ντόπιος είναι αυτός «που ζει στον τόπο όπου γεννήθηκε και από όπου κατάγεται».

Για τελευταίο αφήνω το λεξικό του Μπαμπινιώτη(σελ 1202) το οποίο είναι πιο αναλυτικό σε ότι αφορά την ερμηνεία της λέξης και την ορίζει στις πραγματικές της διαστάσεις.

ντόπιος, -ια. -ιο 1. (για πρόσ.) αυτός που κατοικεί στον τόπο όπου γεννήθηκε συν. αυτόχθων, γηγενής, ιθαγενής αντ. ξένος, ξενόφερτος 2. (για πράγμ.) αυτός που καταναλώνεται στον τόπο όπου παράγεται ή παρασκευάζεται: ~ προϊόντα συν. εγχώριος. Επίσης (λόγ.) εντό¬πιος, -α. -ο. ** σχόλιο λ. ιθαγενής.
ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ [. μεσν. < αρχ. ενντόπιος < εν- + -τόπιος < τόπος]. ντόπιος - επιτόπιος - τοπικός. Το μεταγενέστερο εντόπιος (< εν τόπω + κατάλ. -ιος) σώθηκε μέχρι σήμερα με σίγηση τού αρκτικού άτονου ε- (πβ. έντροπή > ντροπή, ενωρίς > νωρίς. ένδύ(ν)ω > ντύνω κ.τ.ό.).

Ντόπιος σημαίνει «ο εξαρχής κάτοικος μιας περιοχής, αυτός που κατάγεται και ζει στην ίδια περιοχή» (πβ. και το νεότ. εντοπιότητα), καθώς και ό,τι προέρχεται και παράγεται (προϊόντα, είδη κ.λπ.) σε μια περιοχή, χωρίς να εισάγεται από αλλού (με την ίδια σημασία και το εγχώριος, π.χ. εγχώρια παραγωγή, εγχώρια προϊόν(< επί τόπου + κατάλ. -ιος) σημαίνει, ως εκ τής προελεύσεως του, «τον διενεργούμενο σε συγκεκριμένο τόπο» (επιτόπια έρευνα, πβ. αγγλ. field work). Συνώνυμο τού επιτόπιος είναι το επίθετο επιχώριος. Τοπικός είναι «ο τού τόπου, ο αναφερόμενος σε ορισμένο τόπο» (τοπική διάλεκτος, τοπικά έθιμα, τοπική φορεσιά).τα κ.ά.). Μιλώντας για κατοίκους και, γενικά, για προέλευση, συνώνυμα τού ντόπιος είναι τα γηγενής και ιθαγενής. http://akritas-history-of-makedonia.blogspot.com/2009/08/blog-post_13.html